Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-31, 19:40   #1
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4929
Standard

Gävle lopp 5 31/5: trioodds från universums ände?


Jag försökte vara alert och hugga på eventuella extrapotter på trion på Gävle eftersom jag såg ett lopp (lopp 5 på Gävle) där två fetskrällar gjorde upp om segern. Omsättningen på triospelet var 18 341 kr, och oavsett tredjekuse så gav alla komber minst 9999,99 gånger pengarna. Det gånger 2 kr blir ju mer än hela omsättningen, alltså kan ingen ha haft komben och det blir extrapengar i nästa lopp. Sedan kommer resultatet: rätt triorad gav 12 839,00 gånger pengarna. 25 678 kr på en vanlig insats alltså. Mer än hela omsättningen. Hur kan det gå till? 12 839 kr motsvarar väl hela utdelningspotten om det är 30 % avdrag.

Någonting är fel, dock kan en rätt rad med en kronas insats ha tagit hela potten. Men vem i hela friden kan spela trio för en krona raden??
Loppet efter hade omsättningen 11 416 kr på trion, så någon konstig redovisning av jackpot var det inte.

Jag måste läsa eller tänka fel någonstans, för ATG:s system kan det ju inte vara fel på. Hur tänker jag fel?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 20:28   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag försökte vara alert och hugga på eventuella extrapotter på trion på Gävle eftersom jag såg ett lopp (lopp 5 på Gävle) där två fetskrällar gjorde upp om segern. Omsättningen på triospelet var 18 341 kr, och oavsett tredjekuse så gav alla komber minst 9999,99 gånger pengarna. Det gånger 2 kr blir ju mer än hela omsättningen, alltså kan ingen ha haft komben och det blir extrapengar i nästa lopp. Sedan kommer resultatet: rätt triorad gav 12 839,00 gånger pengarna. 25 678 kr på en vanlig insats alltså. Mer än hela omsättningen. Hur kan det gå till? 12 839 kr motsvarar väl hela utdelningspotten om det är 30 % avdrag.

Någonting är fel, dock kan en rätt rad med en kronas insats ha tagit hela potten. Men vem i hela friden kan spela trio för en krona raden??
Loppet efter hade omsättningen 11 416 kr på trion, så någon konstig redovisning av jackpot var det inte.

Jag måste läsa eller tänka fel någonstans, för ATG:s system kan det ju inte vara fel på. Hur tänker jag fel?
Om du spelar trio-flex kan du spela lägre än 2kr raden. Har för mig att det går att "flexa" ner till 1 kr men är inte helt säker på den gränsen.
Är helt säker på att det går att komma under 2 kr raden med trio flex iaf.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 20:29   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Vill du som nu bara utnyttja ett överodds med jackpott är flex ett bättre alternativ.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shizznit (+2)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 20:33   #4
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 103
Standard

Flex går att spela ner till 10 öresrad. Om man hade 10 öres i detta fall får man 1283 kr och resterande del går till jackpott i loppet efter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), Shizznit (+2)
travanalys är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 20:55   #5
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4929
Standard

Aha! Då har jag lärt mig något. Jag hatar ATG:s innovationer så intensivt så jag har knappt hört talas om eller satt mig in i deras nya grejer. Det hade inte förvånat mig om det hoppat fram dopade virtuella hästar refererade av Horace Engdahl om jag hade klickat i FLEX-rutan (som tog mig en evighet att hitta). Och därefter en SMS-lånepopup.
På samma tema så ryser jag fortfarande när någon säger singelstreck. Fan, ge mig en V65-kupong att KRYSSA i. Helt förändringsfientlig är jag dock inte, jag spelar ju trots allt de häringa nya spelformerna V75 och DD. Och bevisligen trio.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 03:47   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det kan väl nämnas att Trio lanserades för travet 2008 med just Flex. Man hade ett speciellt lopp på fredagseftermiddagar runt 17:30 som man kunde "fredagsflexa" till.

http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/0...21/wkr0003.pdf

Vi kan väl lägga till att med de små potter som Trio ofta har så är Flex närmast ett tvång, det finns alldeles för stor risk att man inte får ut det korrekta värdet för svårighetsgraden annars, potten räcker helt enkelt inte till för det med 2kr insats.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.

Senast redigerad av Viroid den 2018-06-01 klockan 03:49.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td